Silniki
jednostek centralnych HUSKY instalowane są w komorze silnikowej. Komora posiada
cztery podłużne otwory wentylacyjne i zamknięta jest pokrywą w kolorze
czarnym, której brzegowa część widoczna jest na zewnątrz obudowy urządzenia.
Samosmarujące łożyska silnika nie wymagają dodatkowej obsługi. Co 300
godzin pracy (jest to 24 miesiące przeciętnego użytkowania) należy sprawdzać
stan i długość szczotek węglowych silnika. Nowe szczotki mają długość
ok. 28 mm, osadzone są w miedzianych prowadnicach i obudowane brązowym
uchwytem z tworzywa. Dodatkowy komplet takich szczotek (dwie sztuki) standardowo
dostarczany jest wraz z nową jednostką centralną HUSKY. Szczotki silnika
zamontowane są pod czarną, plastikową osłoną komutatora i wentylatora chłodzącego
silnik. Szczotki należy wymienić na nowe jeżeli ich długość zmniejszy się
poniżej 10 mm.
UWAGA!
Przed przystąpieniem do poniższych czynności należy odłączyć jednostkę
od sieci elektrycznej!
W celu kontroli
i wymiany szczotek należy:
·
otworzyć
komorę silnika jednostki centralnej odkręcając pokrywę komory silnika.
·
zdjąć
osłonę komutatora i wentylatora najlepiej chwytając ją oburącz - od góry
kciuki zaprzeć o część przy wentylatorze, od dołu palcami wskazującymi
podważyć krawędzie osłaniające szczotki, lekko je rozchylić tym samym
uwalniając wewnętrzne zaczepy i podnieść całość odsłaniając szczotki .
·
odkręcić
dwa wkręty mocujące obejmę szczotki, wyjąć szczotkę wraz z obudową
(konstrukcja nierozbieralna) i sprawdzić długość wkładu. Wkład powinien
wysunąć się automatycznie na skutek działania sprężyny dociskowej.
·
w
przypadku konieczności wymiany szczotki należy odłączyć zużytą szczotkę
wysuwając styk doprowadzający napięcie i analogicznie podłączyć nową,
kompletną szczotkę.
UWAGA!
Wkład węglowy - właściwa szczotka - powinien wystawać z miedzianej
prowadnicy wypchnięty przez sprężynę dociskową. Nowa szczotka wymaga
odblokowania wkładu węglowego od strony styku poprzez lekkie wypchnięcie np.:
rozchylonym spinaczem. W innym wypadku mimo wymiany szczotek silnik nie będzie
pracował.
·
włożyć
szczotkę w obudowę silnika, przykręcić obejmę. Analogicznie kontrolować
lub wymieniać drugą szczotkę.
·
sprawdzić
ułożenie przewodów doprowadzających napięcie do szczotek – przewody
nie mogą blokować swobodnej pracy wirnika, w razie potrzeby poprawić.
·
nałożyć
i docisnąć plastikową osłonę komutatora i wentylatora tak by zaskoczyły
wewnętrzne zaczepy osłony a wentylator nie zawadzał o jej krawędź.
·
przykręcić
pokrywę komory silnika.
UWAGA!
Wymienione czynności, na życzenie użytkownika,
mogą być wykonane przez instalatorów systemu HUSKY
w ramach odpłatnego przeglądu technicznego.
|