Ring „MI”:, czyli jak ciągnie Husky?

   

JAK RING TO RING! Otrzymałem propozycje wzięcia udziału w RINGU usytuowanym w magazynie INSTALATORa (to nie hala sportowa, ale ring ustawiają tu regularnie, co miesiąc). Postanowiłem – tym razem nie będzie to grzeczny artykulik na temat „jak działa centralny odkurzacz” okraszony fotkami typu „bogaty wystój wnętrza odkurzany przez miss gospodyń domowych”. Nie napiszę też o tym jak wiele różnych dodatków można zastosować w takim systemie – każda firma ma ich dużo, a wszystkie działają na tej samej zasadzie nie zależnie od marki. Inni zawodnicy z pewnością to opiszą. O historii firmy i jej osiągnięciach też nie opiszę. Można o tym przeczytać w innych miejscach.

To jest ring. Mam pokonać przeciwnika. Po walce możemy „iść na piwo”, ale teraz...

  

 

Marcin Górnik

 

Runda I - WSPÓŁPRACA

 

Miesięcznik INSTALATOR powstał dla INSTALATORÓW. To powód, by napisać na temat organizacji współpracy z nimi. Husky jest producentem sprzętu, jednak cóż warty jest nawet doskonałej jakości sprzęt, jeśli:

 

Starcie 1) nie zostanie zainstalowany, bo:

np.: podczas ustalania terminu wykonania nastąpiło „nieporozumienie”, rurki nie dotarły na czas – gruszka z betonem na wylewki nie będzie czekała!

- porażka 1

 

Starcie 2) zostanie źle zainstalowany, bo:

wykonawca, cierpiący na brak elementarnych umiejętności wykonywania poprawnych instalacji centralnego odkurzania, błędnie (pod włos) połączył np.: trójniki, co powoduje rozwarstwienie zasysanego powietrza, a zatem obniżenie sprawności urządzenia (między innymi), niedokładne połączenia powodują sukcesywne zawężanie średnicy rurociągu, instalacja została wykonana przez przypadkowego – nie przeszkolonego „fachowca”, wykonującego akurat podobnie wyglądającą instalację innego typu.

- porażka 2

 

 

Starcie 3) po instalacji brak obsługi serwisowej, bo:

wykonawca nie prowadzi firmy - pracę wykonał „po godzinach”, prowadzi firmę, ale widać, że nie zależy mu na tak zwanej „opinii”, udzielił gwarancji „do drzwi” – twierdzi, że zbyt mało zarobił, by teraz „jeszcze tam coś poprawiać”.

- porażka 3

 

Skuteczny kontratak:

Czy znają Państwo takie zachowania? My także. Podobnie jak i Państwo zdajemy sobie sprawę z faktu, iż instalatorzy prowadzą własną działalność i każda z ich firm kieruje się własną polityką działania. Mogą dowolnie reprezentować interesy swoich dostawców.  Właśnie dlatego wprowadziliśmy procedury mające na celu wymuszenie jakości prac wykonywanych przez współpracujące z nami firmy. Eliminowanie tych, które powodują niezadowolenie klienta końcowego, ale także wyjątkowe wsparcie (np.: przekazywanie klientów) dla rzetelnych partnerów – te rygorystycznie przestrzegane zasady zwielokrotniają satysfakcję klienta. U nas to priorytetowa sprawa! W „przedbiegach zasypujemy wszystkie dołki”, jakie czekają na zabieganego inwestora. Nie ma ich na ścieżce biegnącej do instalacji systemu Husky! Dlaczego? Ponieważ Husky jako grupa firm instalacyjnych kieruje się wspólną zasadą: prawdziwym szefem jest nasz klient..

Zwycięstwo w rundzie I

 

Runda II - SPRZĘT

 

Sparing

Jednostka Centralna jest sercem układu centralnego odkurzania i jak serce powinna być traktowana. Oznacza to, że kontrolowany wysiłek wręcz wzmacnia jej sprawność. Funkcja zapobiegająca przeciążeniu czuwa, by silnik nie pracował zbyt ciężko (nie przegrzewał się), tym samym gwarantując jego żywotność.

 

Starcie 1)

Obliczyliśmy i sprawdziliśmy, iż pierwsze 1000 godzin pracy nie wymaga żadnego przeglądu.  Po takim czasie układ auto-stop zatrzyma silnik i poprosi o wymianę jego szczotek. Zapasowe szczotki silnika wchodzą w skład każdego nowego egzemplarza. Sprzątając 2 godziny dziennie to łącznie 2000 dni komfortowego odkurzania. Bardzo niska waga to wynik zastosowania aluminiowych elementów obudowy. Ich trwałość mechaniczna oraz fakt, iż nie muszą być lakierowane, powoduje znaczne korzyści. Odpryskujący lakier po latach użytkowania? Nie od jednostek centralnych Husky z serii Q! Nawet, jeśli odkurzać będziemy wodę! Jednostka centralna QProV posiada niespotykaną moc, jak na urządzenie zasilane napięciem 230V. Specjalnie projektowana konstrukcja może suszyć właśnie uprany, leżący na podłodze dywan. Naturalnie łyka tradycyjny kurz. Jest przez to uniwersalna i niepowtarzalna.

  Starcie 2)

Projektowanie i modernizacja jednostek centralnych Husky trwa od ponad 30 lat. Wyjątkowym jest fakt, iż nieprzerwanie proces ten kontroluje odpowiedni dział jednej i tej samej firmy należącej do jednego człowieka, który od podstaw zbudował markę Husky. Husky to Husky. Licencje na produkcje poszczególnych modeli nie są odsprzedawane ani skupowane. Zwykle w takich przypadkach owocuje to zalewem niemal identycznego sprzętu sprzedawanego pod różnymi nazwami. Krótkie serie budowane na bazie okresowo przyznawanych licencji nie są „dopieszczane”. Ich modernizatorom brakuje czasu na szczegóły. Zjawisko takie można zaobserwować porównując wizualnie oferty konkurencyjne. Zmiana koloru nie wystarczy. Spać w Pile, a  pić w Spale - brzmi podobnie, ale to nie to samo. Dlatego Husky, dbając o jednorodne pochodzenie swojego sprzętu, nie sprzedaje licencji. Mimo to zdarza się, iż urządzenia są niemal kopiowane. Prosimy, więc uważać na podróbki! Spostrzegawczym klientom gwarantujemy 5% dodatkowego rabatu za wskazanie jednostki centralnej bardzo przypominającej swoim wyglądem model Husky QBas.

 

Starcie 3)


Każdy detal ma swoją historię oraz precyzyjne przeznaczenie. Prosta budowa, pozbawiona zbędnych, awaryjnych i trudno wymiennych układów (gadżetów), doświadczenie konstruktorskie oraz ścisła współpraca z użytkownikami, umożliwiają zniwelowanie zgłoszeń reklamacyjnych niemal do zera. Dzięki jakości produktów Husky, pięcioletni okres gwarancyjny symbolizujący wysoką jakość, jedynie zaznacza możliwość wieloletniej pracy w budynkach. Awaria silnika wraz z turbiną ssącą? Tych elementów nie naprawiamy. Wymienimy na nowe, o ile kiedyś zajdzie taka potrzeba! Tak zyskujemy zaufanie klienta.

Nokaut.

 

 

ODLICZANIE

 

dziesięć)

dobra cena dla odbiorcy i dostawcy gwarantująca nie tylko satysfakcję z transakcji, ale i umożliwiająca poprawną opiekę serwisową wiele lat po sprzedaży

 

dziewięć)

trzydzieści pięć lat doświadczeń nad budową jednej rodziny urządzeń

osiem)

dwadzieścia dziewięć państw tworzących sieć sprzedaży

siedem)

dwieście tysięcy sztuk jednostek centralnych sprzedawanych rocznie

sześć)

wszystkie niezbędne certyfikaty

pięć)

sieć instalatorów szanujących czas i pieniądze klienta

  

  cztery)

  parametry gwarantujące odkurzanie każdej powierzchni dzięki zasilaniu z sieci jednofazowej

MODEL

QBas

QExtra 

QExtra Cyklon

QProT

QProV

Silnik(W)

1300

1690

1690

1900

1900

Napięcie (wolt)

230

230

230

230

230

Ochrona przed nadmiernym przegrzaniem

 tak

tak

tak

tak

tak

Podciśnienie (kPa)

27

35

35

45

45

Strumień powietrza (litrów/sekundę)

52

46

46

61

61

Zbiornik kurzu (litr)

23

23

23

34

40

System do zasysania na mokro

nie

nie

nie

 tak

nie

Gwarancja (silnik)

5 lat

5 lat

5 lat

5 lat

5 lat

Gwarancja na pozostałe części

2 lata

2 lata

2 lata

2 lata

2 lata

Funkcja AUTO-STOP zapobiegająca przeciążeniu

nie

tak

tak

tak

tak

Żywotność szczotek silnika (godz.)

1000+1000

1000+1000

1000+1000

1000+1000

1000+1000

Układ filtrów

worek jednorazowy

worek jednorazowy

filtr cyklonowy

worek jednorazowy

filtr cyklonowy

Wysokość (mm)

685

745

990

850

762

Średnica (mm)

330

310

310

375

406

Ciężar (kg)

8

8

9

16

16

Wentylator ssący w jednostce Centralnej (W)

396

474

474

690

690

Ilość turbin ssących

2

3

3

2 x 3

2 x 3

Natężenie dźwięku (dbA)

74

67

67

71

76

Maksymalna odległość do najdalszego gniazda (m)

35

60

60

100

100

Łączna ilość gniazd ssących

6

12

12

20

20

 

 

 trzy)

 wyjątkowo niski poziom awaryjności

 

 dwa)

 projekty wstępne gratis

 

 jeden)

 niepowtarzalna stylistyka z pewnością nie zasmuca bombowym wyglądem

 

 

rodzina_b.TIF

 

GONG !

 

 

Na ringu trzymałem się konwencji walki – zasad wprowadzonych przez autora działu. Użyte przenośnie są zamierzone i ukrywają bezpośrednie porównania do urządzeń konkurencyjnych. Jeśli w którymś momencie uderzyłem „nie fair” - bardzo przepraszam! Nie miałem takiego zamiaru. Mam nadzieję, że sędziowie (potencjalni odbiorcy) wezmą to pod uwagę i odejmą mi za to odpowiednią ilość punktów. Chodziło o to, by zrobić to dobrze. Podobnie jest, gdy oferujemy nasze systemy. Może dlatego Husky ciągnie najlepiej?

 

Marcin Górnik

 

 

 

 

SONDA

 

Na stronach www magazynu instalatora redakcja umieściła następującą SONDĘ:

Wytypuj najlepszy artykuł ringowy z listopadowego "MI" - CENTRALNE ODKURZACZE


Oto wyniki SONDY:

- aktualne  - kliknij tu

- na 2 dni (4.11.04) po opublikowaniu RINGU w internecie:

SONDA
Wytypuj najlepszy artykuł ringowy z listopadowego "MI" - CENTRALNE ODKURZACZE
Borysowski (7) 17% 17%
Disan (3) 7% 7%
Foma (1) 2% 2%
Husky (19) 45% 45%
Klimawent (3) 7% 7%
Rehau (4) 10% 10%
Smart Arrows (3) 7% 7%
Vacu-Maid (2) 5% 5%

Łącznie oddano 42 głosy

 

Wszystkim naszym wyborcom - DZIĘKUJEMY!

 

 

więcej o magazynie instalatora na 

www.instalator.pl

 

Importer: HUSKY POLSKA  RAM MARCIN GÓRNIK
Nasz adres: ul. Czachowskiego 4, 26-600 Radom, tel.: 48 / 36-33-194. fax 48 / 362-90-45
e-mail: ram@ram.pl