jak sprzedawać ?
 

W zasadzie odpowiedzieć można jednym zdaniem :

Nie sprzedawaj WIERTŁA , sprzedawaj DZIURĘ W ŚCIANIE !

Rozwiniemy jednak tą sentencję. Pozwoli to każdemu na stworzenie własnego hasła. Poza tym do doskonała zabawa. 

 


Umiejętności potrzebne do sprzedaży


  • Marketing - planowanie i wprowadzanie cen, promocji, dystrybucji oferty w celu dokonania transakcji;
  • Sprzedaż - osobiste wysiłki pracowników dążących do sfinalizowania transakcji;
  • Sposób sprzedaży - to nie foldery, ogłoszenia czy wystawy - to sposób w jaki podchodzisz do klientów;
  • Wiara w jakość produktu;
  • Dopasowanie stylu osobowości sprzedawca-klient: (ustal miejsce Swoje i klienta)

      zorientowany na zadanie  I    zorientowany na szczegół
      ***********************************************************
      zorientowany na pomysł   I    zorientowany na ludzi

    • Nie trać czasu! SPRZEDAWAJ TAK JAK LUDZIE CHCĄ KUPOWAĆ !

     

    Ustalenie wspólnego celu dla dostawcy i odbiorcy ( towarów, usług - wszystko jedno) 


    • Ustal co naprawdę jest przedmiotem umowy kupna-sprzedaży
    • Kliknij tu - i sam przekonaj się że na ten sam temat  można mieć zupełnie odmienne - UZASADNIONE pojęcia.

    Ten krótki test często pomaga podczas rozmów, doskonale skracając czas potrzebny na ustalenie przedmiotu umowy.

     

    Aktywnie SŁUCHAJ


    • Skup się na słowach potencjalnego klienta - on sam Ci podpowie jak mu sprzedać;
    • Zadawaj pytania klientowi i naprawdę słuchaj odpowiedzi,
     

    Dlaczego ludzie kupują?


    • Jeśli stwierdzą że czegoś im potrzeba;
    • Bo myślą "to mi się bardzo podoba" a głośno mówią ""to się bardzo opłaca" - wtedy pomagaj im wymyślać rozsądne powody uzasadniające zakup;

     

    Proces sprzedaży


    • Zależy od Twojej aktualnej sytuacji;
    • Reklama - zwięzła informacja o produkcie lub usłudze
    • Pierwszy kontakt - ""zaprzyjaźnij się"" w pierwszej minucie potem: 1- pokaż, 2-opowiedz, 3-spytaj;
        - Dzień dobry, widzę że prowadzi Pan budowę domu. Pokażę Panu ciekawy folder. Zawiera on wszystkie informacje na temat centralnego odkurzacza. Mógłbym również krótko opowiedzieć o tym systemie. Czy chciałby Pan o tym porozmawiać?

        GWARANTUJĘ ! W tej kolejności formułka działa JAK CZARY!

         

    Wiedza o produkcie
    • Przewaga - musisz być ekspertem od własnego produktu;?
    • Pytaj klientów o zachowanie produktu podczas użytkowania ;
    • Pytaj dostawcę o szczegóły;
    • Odwiedzaj wystawy, czytaj prasę fachową, ucz się;

     

    Odpieranie zarzutów


    • Nie każde pytanie to zarzut;
    • Pytanie klienta o cechy produktu - szansa na wykazanie się wiedzą i szansa na sprzedaż;
    • Pytanie klienta o przeszkody w zakupie - to zarzuty i wątpliwości potencjalnego klienta - szansa na sprzedaż maleje
    • - Nie złość się;
    • - Uważnie słuchaj pytań i wątpliwości klienta. Okaż to kiwając głową, mów że rozumiesz te obawy i punkt widzenia;
    • - Za wysoka cena ? Nie wolno Ci jej obniżyć - to będzie ostatnia decyzja w tej rozmowie, bo tym razem nie sprzedasz! Produkt jest warty dobrej ceny. Musisz to udowodnić przekonując klienta o wyjątkowej wartości uzasadniającej proponowaną cenę. Wyjaśnij zasady płatności i zwrot inwestucji w stosunku do czasu użytkowania i ze względu na podniesienie wartości budynku z instalacją c.o.;

     

     

    Techniki finalizowania transakcji


    • Nie sprzedawaj tym co nie chcą kupować;
    • Nie naciskaj na dokonanie transakcji;
    • Finalizuj transakcje TYLKO z tymi co MOGĄ podjąć decyzje o zakupie;
    • Dowiedz się , jeśli klient teraz nie ma pieniędzy, i kiedy może je mieć na ten zakup;!
    • Dowiedz się , czy dana osoba ma pełne prawo coś od Ciebie kupić? Często w ostatniej chwili okazuje się, że rozmawiałeś z niewłaściwą osobą;

    • ZAMKNIĘCIE TRANSAKCJI - obserwuj klienta, szukając oznak dużego zainteresowania w jego postawie, mimice lub gestykulacji. Słuchaj stopnia jego głosu, jakim zadaje pytania. Słuchaj treści pytań. Czy klient pyta o warunki dostawy i instalacji? Jeśli tak - w myśli już dokonał zakupu. Kiedy potencjalny klient daje oznaki do zakupu, czas na Twój ruch. Pośrednio lub bezpośrednio zaproponuj sprzedaż. Bądź otwarty na to, co się zdarzy w następnej kolejności. Jeśli klient wyrazi wątpliwości -  wróć do "pokaż, opowiedz, zapytaj", aż wątpliwości zostaną rozwiązane. Wtedy spróbuj ponownie.

     

     

    Zamykanie transakcji - wypróbowane sposoby do wykorzystania "na własnym podwórku"


    • Zaproponuj mniejszy wybór: " - Widzę ,że woli Pan mniejszą liczbę gniazd";
    • Zamknij stwierdzeniem typu : - Chciała by Pani zamiatać ręcznie, mając w domu instalacje centralnego odkurzania? Czy mam ująć w kosztorysie szufelkę automatyczną?
    • Zamknij podkreślając że klient robi dobry interes w stylu: - Wielu już korzysta z tego systemu, Mamy dość napięty plan instalacji.
    • Zamknij dołączając klienta do "klubu" :- Te instalacje kupują klienci z domami takimi jak Pana.
    • Zamknij za pomocą sposobu płatności: - Będzie Pan płacić gotówką czy przelewem?.
    • Zamknij, pytając o akceptację: - Czy życzy Pani sobie jeszcze raz wypróbować jak sprząta nasz odkurzacz?.
    • Zamknij, pytając o zamknięcie zamówienia : -Projekt zaczniemy zaraz po podpisaniu zamówienia, o tutaj.

     

     

    Jak sprzedawać usługi?


    • Klient szuka PRZEKONANIA że Twoja praca przyniesie rozwiązanie jego problemu;
    • Skup się na tym : JAK TO ZROBISZ? , JAKI BĘDZIE REZULTAT Twojej pracy?

     

    Obietnica wymiernych rezultatów


    • Przy sprzedaży określ SPODZIEWANE REZULTATY twojej pracy;
    • Określaj zawsze: zatwierdzenie projektu, termin realizacji, termin odbioru pracy
    • Organizuj spotkania przed negocjacjami kontraktu na instalacje - potem to nie ma wpływu na jego wysokość.

     

     

    Po sprzedaży


    • Skontaktuj się z klientem i sprawdź czy wszystko jest OK
      - TO JEST NAJTRUDNIEJSZA DO WYKONANIA RADA Z CAŁEGO PORADNIKA ;
    • Daj mu poczucie dobrze podjętej decyzji jak już zapłaci - jeszcze raz rozwiej wątpliwości i obawy;
    • Jeśli podczas sprzedaży popełniłeś błąd (każdy to kiedyś zrobił) - NIEZWŁOCZNIE GO POPRAW !
      W ten sposób pozyskasz bardzo lojalnego klienta!;


     

     

    Wielu wiernych klientów "zebranych" na przestrzeni lat to podstawa sukcesu przedsięwzięcia. "Kolekcjonerem" jednak okazuje się tylko ten , kto rozumie, że ...

    ...prawdziwym szefem firmy jest klient! 

     

    Importer: HUSKY POLSKA RAM MARCIN GORNIK
    Nasz adres: ul. Czachowskiego 4, 26-600 Radom, tel.: 48 / 36-33-194. fax 48 / 362-90-45
    e-mail: ram@ram.pl