pierwszy raz 
 

PLAN OBSŁUGI PIERWSZEGO KLIENTA

   Tytuł jest prowokacją do odwiedzenia tej części naszego serwisu głównie przez nowych INSTALATORÓW. Prezentujemy konkretny plan wspólnej obsługi pierwszego klienta. Oferujemy pomoc w momentach, które uznacie Państwo za trudne. 

 

 

 

Pierwsze rozmowy o HUSKY

   Zakładamy że proponowany przez HUSKY pomysł na zysk zainteresował Państwa i  rozpoczęliście Państwo jego realizację od wyszukiwania klientów. Początkowo polega to zwykle na rozmowach z zaprzyjaźnionymi osobami o przymiarkach do  nowej działalności oraz o samym systemie ( jego zastosowaniu, możliwościach instalacji, cenie...). Szybko okazuje się że temat centralnego odkurzania znajduje wielu sprzymierzeńców, co dodatkowo motywuje do prowokowania kolejnych rozmów o HUSKY. Nasi rozmówcy często tuż po krótkim opisie, wręcz wskazują osoby którym instalacje HUSKY warto polecić lub, jako ewentualni użytkownicy, sami są tym zainteresowani. Otrzymaliście Państwo foldery HUSKY. Dokładnie w takich jak wyżej opisany momentach należy je wręczać naszym rozmówcom. Przekazanie folderka poprzedzone krótką lecz treściwą rozmową o HUSKY powoduje że wcześniej czy później trafia on ( folder ) we właściwe ręce. Po jakimś czasie ( zależnym od ilości takich rozmów )  dotrze do Was długo oczekiwana wiadomość  - zainteresowana systemem HUSKY osoba dowiedziała się o Waszej propozycji i prosi o kontakt w tej sprawie.  Jest to bardzo ważny krok w kierunku pozyskania pierwszego klienta. Oczywiście ilu ludzi  tyle przypadków, dlatego zakładamy , że pierwszy - najtrudniejszy etap czyli wyszukanie pierwszego potencjalnego klienta, macie Państwo  za sobą. 

Jesteście umówieni na pierwsze spotkanie i ... no właśnie, i co dalej ?

Od tego momentu postaramy się Państwu pomóc w realizacji pierwszego zamówienia.

Tak na prawdę dopiero teraz rozpoczyna się praca z potencjalnym klientem.

 
  • Pierwsze spotkanie z potencjalnym klientem

Przyszły użytkownik HUSKY odkrył już wszystkie podstawowe "tajniki wiedzy o naszym systemie". Na spotkanie przyjdzie  wyposażony jednak w wiele pytań, na które już zna odpowiedź. Niemal każdy pyta o to, co już dawno wyczytał w różnych publikacjach. Dzieje się tak dlatego, że chce to samo usłyszeć. W ten sposób , podświadomie prowokuje sprzedawcę do ustnej deklaracji i zarazem poświadczenia tego co w przyszłości może oczekiwać jako użytkownik HUSKY. Należy więc powtórnie opowiedzieć o systemie nie "ukrywając" żadnej z jego zalet ani wad - na przykład konieczności wymiany worka na śmieci i z  związanych tym kosztów ( ale tylko w niektórych modelach ). Przebieg tych rozmów jest bardzo różny. W istocie jednej i drugiej stronie chodzi o poznanie warunków, które trzeba spełnić, by zainstalować system. Warunki techniczne zwykle są spełnione czyli system można zainstalować, co już podczas pierwszej rozmowy staje się oczywiste. Co pozostaje ? Oczywiście CENA. Ile to będzie kosztowało ? Aby można było odpowiedzieć  na to pytanie trzeba wykonać POMIAR. Z pomiaru wynika planowana ilość  materiału oraz typ jednostki, które będą potrzebne do budowy systemu. Tu ważna informacja: proszę w tym momencie podawać ( dosłownie wręczać kserokopie )  PRZYKŁADOWY KOSZT INSTALACJI. Każdy potencjalny klient będzie mógł wtedy oszacować mniej-więcej poziom cenowy instalacji HUSKY. Dlaczego jest to istotne? Aby podać dokładną cenę  systemu musimy wykonać POMIAR. Często dom, w którym będzie instalowany system, znajduje się daleko. Pomiar wiąże się więc z dojazdem, a ten z kosztami (czas, paliwo). Jeśli "nasz" potencjalny klient zostanie zaskoczony poziomem ceny instalacji - nici ze sprzedaży, a pomiar, projekt i z nimi związaną ofertę możemy uznać za dodatkowe, kosztowne doświadczenie. W tym momencie nasza pomoc polega na przestrodze: nie doprowadzajcie do takich sytuacji. Po tym etapie rozmowy klient musi być dokładnie zorientowany w możliwościach i przybliżonej cenie systemu. Jeśli powyższe zostanie zaakceptowane, możemy umówić się na POMIAR, co jest kolejnym ważnym punktem obsługi potencjalnego klienta.

 

  • Pomiar

Mimo, iż jest to w sumie prosta czynność, polegająca na ustaleniu projektu i ilości materiału potrzebnego do budowy systemu , należy przygotować się do tego solidnie. Zasadę rozmieszczania gniazd omawiamy na stronie instalacja elementów systemu. Tutaj uczulamy  Państwa na pewien fakt. Pamiętajcie że rozmawiając z klientem w trakcie pomiaru, przekazujecie również informacje o poziomie Waszej  wiedzy na temat budownictwa. Stwierdzenia typu : - o, tutaj zrobimy dziurkę na rurkę , ze wskazaniem na ścianę nośną lub belkę stropu, nie spotkają się z zadowoleniem przyszłego mieszkańca tego budynku. Jeden błąd tego typu i ... możemy wracać. Klient na pewno nie zgodzi się na nasze usługi, choćby były darmowe. Jak to zrobić dobrze? Prosimy - skontaktujcie się z nami  przed pierwszym pomiarem. Pojedziemy tam razem. Doświadczony INSTALATOR wykona pomiar. Będzie to jednocześnie ETAP 1 wizyty u Państwa ( szczegółowy plan przedstawiamy niżej ). Pomiar kończymy ustaleniem terminu następnego spotkania/kontaktu ( forma zależy od wyboru klienta ), oraz ustaleniem przykładowego terminu rozpoczęcia i zakończenia instalacji. Jedni chętnie spotkają się osobiście, by poznać precyzyjną ofertę i "jeszcze porozmawiać", inni by zdecydować się na wykonanie, chcą jedynie usłyszeć ostateczną cenę. Jeszcze inni proszą o e-maila lub SMS-a z wyceną i w tej chwili nie chcą ustalać terminu  kolejnego spotkania lub choćby rozmowy telefonicznej. Pamiętajmy by ustalona data przekazania przez nas wyceny była dotrzymana bez względu na formę zakończenia spotkania na etapie pomiaru.  TO JESZCZE NIE JEST NASZ KLIENT !!!  

 

  • Wycena
Przykładową wycenę prezentujemy TUTAJ. Jest ona podzielona na 2 wyraźne etapy. 
  1. Pierwszy zawiera koszty materiałów i wykonania samej instalacji w budynku. Podzielenie ich na materiały i robociznę nie jest konieczne. Jednak oferta zawierająca szczegółowy podział kosztów wzbudza zaufanie i nie generuje dodatkowych pytań. 
  2. Drugi etap to informacja cenowa o proponowanym modelu odkurzacza (dobrze jest to umotywować) oraz  proponowanych akcesoriach do sprzątania. Należy podkreślić, że jest to jedynie propozycja a ostateczny wybór należy do użytkownika końcowego. Jest to trudne  jeśli chodzi o jednostkę centralną,  głównie z powodu różnorodności instalacji i oczekiwań odbiorcy.

Zobowiązujemy się do wykonania takiej oferty tuż po zakończeniu pomiarów. Z naszą pomocą będziecie Państwo mogli bardzo szybko zaprezentować ją potencjalnemu klientowi. Możemy również pomóc w rozmowach poprzedzających zamówienie. Często na tym etapie "tracimy" potencjalnego klienta z powodu kilku typowych błędów. Błędy niedoświadczonych instalatorów polegają na uporczywym dopytywaniu potencjalnego klienta o decyzję. Często kończy się to pospolitym: na razie dziękuję. Aby do tego nie doprowadzić musimy pamiętać że nasz "czas sprzedaży" skończył się w momencie przekazania oferty z wyceną. Teraz należy cierpliwie czekać na decyzje. Wolny rynek pozwala na milczące ( czyli negatywne ) odpowiedzi na oferty. Nic nie możemy poradzić na to że napracowaliśmy się by potencjalny klient otrzymał rzetelną wycenę ( często z gotowym projektem instalacji ) a ten nawet nie oddzwania by podziękować za współpracę. Ten okres niepewności  zwykle wykorzystywany jest  przez inwestorów na zastanowienie. Jedyne co można zrobić w tej sytuacji to telefoniczny kontakt z zapytaniem czy oferta jest czytelna i czy aby na pewno niczego więcej nie należy wyjaśnić. Jest to istotne i bardzo często "popycha" sprawę do przodu - wręcz "załatwia". Budującym domy czas biegnie szybciej. Pomóżmy im w organizacji tego czasu. Zawsze można delikatnie zapytać o "aktualny etap budowy" jednocześnie przypominając się. Na pocieszenie pozostaje nam świadomość że prace budowlane trwają a instalacje centralnego odkurzania najlepiej  wykonać w odpowiednim czasie - przed tynkowaniem. Pamiętajmy -  warto zatrzymać kopię oferty. Odbiorcy  "wracają do tematu" po dłuuuuugim namyśle. Wtedy musimy mieć takie same materiały, by kontynuować rozmowy o zamówieniu. 

 

  • Zamówienie

To ostatni z trudnych etapów pozyskania klienta. Jeśli doprowadziliśmy do niego - jesteśmy w domu ;-) . Jest kilka sposobów na finalizację umowy kupna-sprzedaży. Piszemy o tym TUTAJ. Aby bez obaw ustalać termin instalacji, a w związku z tym zamawiać niezbędne materiały u IMPORTERA, należy zabezpieczyć nasz kontrakt poprzez jeden z niżej wymienionych sposobów. Daje to gwarancję, iż zamówiony towar (usługa)  zostaną odebrane a w związku z tym nie ponosimy ryzyka "utknięcia" (bo przecież kiedyś to sprzedamy) z towarem, wynagrodzenia za robociznę oraz  blokady gotówki jakże potrzebnej w obrocie każdej firmy.

  1. Pobrać ZADATEK. UWAGA ! Nie zaliczkę! ZADATEK! Zaliczkę ( wg kodeksu cywilnego )  musimy zwrócić, jeśli nasz inwestor rozmyśli się. Zadatek jest bezzwrotny. Na dokumencie kasowym KP w polu "treść" należy wpisać " ZADATEK DOTYCZY DOSTAWY MATERIAŁÓW ORAZ WYKONANIA PRAC ZGODNIE Z OFERTĄ Z DNIA X (podać)".
  2. Sprzedać za gotówkę niezbędne do instalacji materiały. Co prawda należność za robociznę "wisi" ale z praktyki wynika że zadowolony klient zawsze płaci solidnie.
  3. Podpisać umowę. Ten popularny sposób gwarantowania solidności usług oraz zapłaty jest za razem najmniej pewny. Pamiętajmy  że inwestorzy w pogoni za kolejnymi  ważnymi sprawami,  "zapominają" o zabezpieczeniu należnych nam środków w odpowiednim, przewidzianym umową czasie. Poza tym jak to mówią: "papier wszystko przyjmie" a " słowo droższe od pieniędzy".
 
  • Instalacja

Pamiętajmy o przyrzeczonych terminach ! Na budowie nie jesteśmy sami !  Opóźnienie wykonania instalacji centralnego odkurzania może doprowadzić do konieczności przesunięcia wszystkich terminów kolejnych prac ! Ustalmy więc termin precyzyjnie. Bądźmy przygotowani na jego zmianę ze strony klienta. Nasza instalacja jest prosta.  Łatwiej jest zmienić termin naszych prac niż np.: termin wykonania wylewek. Bądźmy elastyczni. Jeśli klient to zauważy, uzna że nasza ekipa nie sprawia problemów na placu budowy. Na pewno przekaże to innym. Warto również "dobrze żyć" z innymi wykonawcami robót budowlanych. Gburowaty instalator może być pewny że otrzyma niemiłą niespodziankę od  "kolegów" z innej ekipy. Poza tym fajnie jest być "miłym facetem" , prawda? No tak, ale gdzie ta pomoc? Jest, oczywiście pomożemy to wszystko wykonać, zainstalować, uruchomić. Prosimy tylko o uzgadnianie terminów. Pierwszą instalację wykonajmy razem. Z doświadczenia wiemy że jest to duży stres dla nowego instalatora. Pod okiem "starego" można się wiele nauczyć. Klient ma gwarancje poprawnie wykonanej instalacji. Bezpośredni kontakt pozytywnie wpływa na późniejszą współpracę między IMPORTEREM a INSTALATOREM. 

 

  • Prezentacja - pozyskanie potencjalnych klientów

Ponieważ pierwszy klient nie powinien być ostatnim w Państwa HUSKY karierze, bardzo chcielibyśmy Państwu pomóc w pozyskaniu kolejnych. Proponujemy wspólną prezentację. Tam, gdzie zwykle znajdujemy morze klientów - na terenie osiedli domków jednorodzinnych, warto wyszukać miejsce do  przeprowadzenia pokazu. Może to być np.: centralny parking, popularny skwerek, plac przed supermarketem lub czyjeś podwórko. To oczywiście latem. Zimą dobrze jest wynająć np.: hol w szkole, fragment powierzchni dużego sklepu spożywczego, można też zaproponować współpracę właścicielowi lokalnego sklepu hydraulicznego, z farbami lub salonu meblowego. Miejsce to posłuży nam do zaproszenia okolicznych mieszkańców. Należy więc pomyśleć o rozreklamowaniu pokazu , najlepiej w formie ksero plakatów formatu A3. Pamiętajmy że nasi potencjalni klienci pracują. Dopiero w drugiej połowie dnia biegną na place budów, by popatrzeć na ostatnie dokonania fachowców. Jeśli odpowiednio wcześniej poinformujecie ich Państwo o planowanej prezentacji systemu centralnego odkurzania HUSKY, na pewno znajdą 30 minut na zapoznanie się z tematem. Uwierzcie ! Nasz punkt prezentacyjny , czyli : model HUSKY + rodzina odkurzaczy w skali 1:1 + działający odkurzacz z pełnym wyposażeniem i foldery ... DZIAŁAJĄ !

 

 

 

PLAN  WIZYT  WSPOMAGAJĄCYCH  OBSŁUGĘ  PIERWSZEGO  KLIENTA

 

WIZYTA PIERWSZA 

- PŁATNA  50% KWOTY WARTOŚCI PRAC (ROBOCIZNY) INSTALACYJNYCH  U PIERWSZEGO KLIENTA

  • ETAP 1

    praca u klienta

    godz.:  10.00 - 12.00

     

    1. Pomiar
      • ustalenie oczekiwań użytkownika;
      • ustalenie liczby gniazd ssących i punktów ich instalacji;
      • ustalenie miejsca pracy jednostki centralnej;
      • ustalenie punktu instalacji gniazda wylotowego;
      • ustalenie przybliżonego terminu wykonania instalacji;

       

    2. Ofertowanie
      • wykonanie wydruku oferty dla inwestora;
      • prezentacja oferty oraz pomoc w doprowadzeniu do zamówienia;
      • PRZYKŁADOWA OFERTA 1
      • PRZYKŁADOWA OFERTA 2

     

  • ETAP 2

    prezentacja - pozyskanie potencjalnych klientów

    godz.: 13.00 - 19.00

     

    1. Miejsce
      • organizuje INSTALATOR na koszt własny;
      • uzgadnia INSTALATOR i IMPORTER
    2. Reklama pokazu
      • zapewnia INSTALATOR na koszt własny;
      • uzgadnia INSTALATOR i IMPORTER;
    3. Wykonanie
      • zapewnia IMPORTER

 

WIZYTA DRUGA

- PŁATNA  100 zł  netto + koszty dojazdu PKP

  • ETAP 3

    praca u klienta

    godz.:  6 godzin

     

    1. Instalacja
      • pomoc w montażu rur PVC;
      • pomoc w montażu kolan i trójników ;
      • pomoc w montażu gniazd ssących i gniazda wylotowego;
      • pomoc w montażu jednostki centralnej ;
      • uruchomienie instalacji;
      • testowanie instalacji;

       

    2. Przekazanie do użytkowania
      • wykonanie fotografii zamontowanej instalacji - wszystkie fragmenty;
      • pomoc w przekazaniu do użytkowania uruchomionej instalacji protokołem zdawczo - odbiorczym;

       

       

    DZIAŁAJ NATYCHMIAST !
     

 

Współpracujmy !

 

Importer: HUSKY POLSKA RAM MARCIN GORNIK
Nasz adres: ul. Czachowskiego 4, 26-600 Radom, tel.: 48 / 36-33-194. fax 48 / 362-90-45
e-mail: ram@ram.pl